SIB foton

Foton av sibiriska katter samt natur.

Monday, August 28, 2006

Csilla besöker familjen.

Kattungar och mamma Bia mår bra. I dag på morgonen släppte jag in Csilla i rummet. Bia hoppade upp ur bolådan där hon legat sedan i går. Hälsade på Csilla och verkade glad (Var har du varit?) Då pep ungarna och Bia in igen men när Csilla stack in huvudet i hålet så blev hon stoppad av Bias tass. Detta är mina ungar och du får inte röra. Csilla backade.
Jag blev jätteglad och trodde att här blir inga problem alls, men när Csilla kom nästa gång mot lådan så kom Bia ut och var upprörd sa"Gå härifrån". Jag erbjöd Csilla att gå ut i katthagen och hon accepterade. Ja det här löser sig nog bra om katterna får reglera det själv.
Huskatten vet att där finns ungar och gick upp till min mammas lägenhet.
Jag studerar ungarna mycket nere i lådan men är ännu sparsam på foton (och då utan blixt) men en intressant skölpadda, en silvertigre och två svart tabby varav en med vitt. Kanske det är någon fler hona dvs skölpadd och mera vitt när jag fått kolla och dom fått växa lite.
Återkommer med individbilder framöver. Ingrid "kattungeskådaren"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home